راهنمایی بدن سازی و تناسب اندام
F a R z A d

 از قديم گفته اند، عقل سالم در بدن سالم است. در طول زمانها، ورزش و بدنسازي يکي از مهمترين دغدغه هاي بشر بوده است. روش ها و برنامه هاي مختلف بدنسازي براي انواع ورزش ها طراحي شده است. راه و روش هاي مختلفي براي قوي تر کردن و شکل دادن به عضلات و ماهيچه هاي بدن وجود دارد. اين روشها عبارتند از، دو، وزنه برداري، تمرينات ورزشي و غيره. اما هر کدام از اين روشها، نتايج خاص خود را به بار مي آورد و مهارتها و بنيه و استقامت بدني خاصي مي طلبد.  يکي از اصلي ترين الزامات براي شروع ورزش هاي بدنسازي، داشتن يک مربي خوب است. شروع اين نوع ورزشها به تنهايي و بدون کمک مربي، دشوار و گاهي خطرساز است. به اين دليل که هر تمرين، طرز قرارگيري و موقعيت خاصي دارد که اگر به اشتباه انجام شوند، منجر به آسيب رساندن به بافت هاي بدن مي شود.                                                                                                                                                                    

يکي از مؤلفه هاي اصلي برنامه هاي بدنسازي، تمرين با وزنه است. با کمک وزنه برداري مي توانيم قسمت هاي خاص و مورد نظر از بدن را قوي تر کرده و برجسته سازيم. وزنه برداري شامل استفاده از وزنه هاي مختلف، پوشيدن لباس مناسب و ساير نکات ظريف ديگر است. مثلاً حتماً بايد قبل از انجام وزنه برداري، دستکش مخصوص دست کنيم چون ممکن است باعث آسيب رسيدن به پوست دست شود و همچنين با پوشيدن دستکش، مي توان وزنه ها را راحت تر در دست گرفت و بالا برد. بعضي از ورزشها نياز بيشتري به تمرينات وزنه برداري دارند، درحاليکه ورزش هاي ديگر مثل تنيس روي ميز نياز کمتري به آن دارند.                                                                                                                                                                    

باشگاه هاي ورزشي مکان مورد علاقه ورزشکاران و بدنسازان به حساب مي آيد. دستگاه هاي بدنسازي موجود در هر ورزشگاه، مي تواند انگيزه بيشتري به ورزشکاران براي تمرين بدهد. اما بايد يادتان باشد که استفاده از همه دستگاه ها، براي شما مناسب نيست. وجود مربي در اينجا هم الزامي مي شود. به طور کلي دو نوع مختلف از تجهيزات در هر باشگاه موجود است: دستگاه ها و وزنه هاي آزاد. هر دو اين تجهيزات اختصاص به قسمت هاي مختلف بدن دارد و راهکارهاي مختلفي مي طلبد.                                                                                                                                                                                                       اين تمرينات بدنسازي همچنين براي دسته اي از بيماران لازم است چون مي توانند از اين طريق بدنشان را روي فرم نگاه داشته و بهتر با بيماري مقابله کنند. به ويژه براي بيماران قلبي-عروقي، پزشکان ورزش مداوم اما سبک را توصيه ميکنند تا از اين طريق عضلات قلب قوي تر شوند. اين ورزش ها شامل پياده روي هاي تند و بلند کردن وزنه هاي سبک مي شود.                                                                                                                                                 

يکي ديگر از مؤلفه هاي اصلي داشتن بدني متناسب و سالم، برنامه غذايي مناسب است. کسي که تمرينات بدنسازي را شروع مي کند، بايد از انواع خاصي از مواد غذايي استفاده کند. مصرف بيش از حد چربي مي تواند باعث از بين رفتن همه زحماتتان در باشگاه شود. مربي شما مي تواند خيلي خوب بهترين رژيم غذايي مناسب براي شما را معرفي کند. او ليستي از غذاهاي مفيد برايتان تهيه کرده و غذاهاي مضر را به شما خاطرنشان مي سازد. غذاهاي مناسب شامل مايعات و جامدات است. اين غذاها به هر شکل و صورتي بايد بتوانند نيازهاي اجزاي ساختماني بدن را برطرف کنند. و بايد سرشار از کربوهيدرات براي توليد انرژي و پروتئين براي ساخت بافت هاي بدن باشند.                                                                                                                                                                                                                        دير زماني است که فيتنِس و بدنسازي جزء مهمترين خصيصه هاي انسانها درآمده است. برنامه هاي تمريني سنگين و ساعات طولاني مورد نياز براي انجام اين تمرينات، نياز به فردي دارد که هم از نظر جسمي و هم فکري در سلامت کامل باشد. مطمئناً شما هم از اهميت اين ورزش ها آگاهيد، پس تنبلي را کنار گذاشته و از همين امروز به نزديک ترين باشگاه محل برويد و ثبت نام کنيد!


نظرات شما عزیزان:

hosein888
ساعت22:27---1 بهمن 1389
سلام خوبی به وب من هم بیا.
راستی ما تدریس زبان انگلیسی در منزل داریم میتونی لطف کنی تبلیغات ما را به اعضای خبرنامه ات اراسل کنی موافق بودی ادرس ایمیلت رو بده
حسین


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 1 بهمن 1389برچسب:, :: 22:10 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 111
بازدید هفته : 502
بازدید ماه : 923
بازدید کل : 37017
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1